سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ : شنبه 91/12/19 | 7:44 صبح | نویسنده : LORDwinter

آموزش تخصصی هیروی traxex

با سلام خدمت همه دوستان گلم

امروز
آموزش هیروی TRAXEX رو براتون گذاشتم









هیروی TRAXEX یکی از برترین هیروهای Agility در بازی دوتا هستش که به اتک اسپید بالا و همچنین اتک بالای خودش معروف هستش ، به خاطر دو Skill ی که داره و به اتک خودش اضافه میکنه یکی از برترین اتکرهای دوتا شناخته شده .
یادتون باشه بازی کردن با هر هیرویی در دوتا احتیاج به رفلکس بسیار بالایی داره ، یعنی اینکه ما بتونیم به سرعت و با دقت از Skill های هیروها استفاده کنیم و همچنین بتونیم تو مپ با دقت و به سرعت حرکت کنیم ، هیروی TRAXEX هیرویی هست که زیاد به رفلکس بالایی احتیاج نداره و فقط در مورد Silence کردن هیروها باید سرعت خوبی داشته باشیم که یکی از بهترین ویژگی های این هیرو محسوب میشه ، همچنین موقع حرکت در مپ و اتک دادن باید دقت بالایی داشته باشیم ، چه موقع حمله و چه موقع دفاع و بعضی موقع ها هم پیچوندن .
قبل از هرچیز مشخصات این هیرو رو طبق تغییرات آخرین مپ براتون اوردم :

17+1.9


26+1.9



15+1.4


Damage=44-55 Armor=3 Movespeed=300 Attack range=625

تقریبا مشخصات این هیرو در اول بازی متوسط هست و اتک و آرمو نسبتا خوبی داره ، ولی اتک رنج اون ، ویژگی بسیار خوبی براش هست که میتونه اول بازی هر هیرویی رو اذیت کنه ، Sniper هم همینطوره ...
قبل از گفتن هرچیز به توضیح مختصری در مورد Skill های این هیرو چند خطی براتون میگم :


SKILL 1 : Frost Arrows



این ویژگی هیروی TRAXEX یکی از برترین ویژگی هاش هستش که میتونه به وسیله اون بدون اینکه قدرت اتکش کم بشه ، اتک اسپید و سرعت حرکت دشمن رو کم کنه و به این وسیله میتونه خوب دنبال حریفش بیفته . این Skill با هر اتک به روی دشمن از 5 تا 20 درصد اتک اسپید دشمن رو کاهش میده و از سطح 1 تا سطح 4 این Skill به ترتیب 11% ، 24% ، 37% و 50% سرعت حرکت دشمن رو کاهش میده که یک قدرت ماورا در این هیرو محسوب میشه ، با هر اتک فقط 12تا مانا این هیرو استفاده میکنه ، بنابراین هیرویی هست که خیلی به مانا احتیاج نداره و یه وقت الکی واسش آیتم مربوط به Intellها رو براش نبندید . این کاهش سرعت حرکت بر روی دشمن به مدت 1.5 ثانیه باقی میمونه ، پس سعی کنین اتک اسپید این هیرو رو بالا ببرین تا بتونین خوب دنبالش برین . یک ویژگی دیگری که این مهارت TRAXEX دارد اینه که بدون Cooldown هستش ، بنابراین شما میتونین به طور متوالی ازش استفاده کنین . نکته آخر هم اینکه با کلید R روی کیبورد کار میکنه ، معمولا حرفه ای ها با تک اتک دادن با این مهارت TRAXEX بدجوری هیروی دشمن رو اذیت میکنن که این کار فقط با کیبورد ممکنه که با کلید R بتونین خوب هیرو رو اذیت کنین ، مخصوصا اول بازی . در اول بازی یادتون باشه وقتی از این مهارت TRAXEX استفاده کنین که جزو 3 نفر حمله کننده اول بازی برای گرفتن First blood باشین ، حرفه ای میدونن که معمولا در بازی های جهانی 3 نفر روی یه هیرو اومده و اونا ناکار میکنن ، ولی یادتون باشه معمولا کسی این هیرو رو به عنوان این جور حمله ها انتخاب نمیکنه ، چون معمولا هیروهایی واسه این جور حمله ها انتخاب میشه که Skill خوبی داشته باشن و به درد بخور باشه ، مثل بش کردن ، یا Skilli که اتک بده و از این جور حرفا ، معمولا از این هیرو وقتی استفاده میکنن که هیروی طرف مقابل کم جون باشه ، مثل intell ها یا Agility ها . خلاصه استفاده کردن از این ویژگی هیرو جایگاه خاصی داره که باید با دقت ازش استفاده کرد ، مثلا وقتی دشمن جلوتون مثل برج زهرمار وایساده دیگه احتیاجی به روشن کردن این مهارت نیست ، شاید هواستون نباشه و مانا واسه Silence کردن هیرو نداشته باشین که اون موقع خاک تو سرتون میشه ، ولی موقع فرار کردن دشمن یادتون باشه یکی از واجبات این هیرو روشن کردن این Skill پرقدرتش هست که خیلی کمکتون میکنه . در ضمن یادتون هم باشه که این Skill یک ORB هستش و با آیتم های دیگه ای که ORB هست کار نمیکنه ....


SKILL 2 : Silence



با استفاده از این ویژگی این هیرو میتونین از هیروی دشمن قابلیت Skill زدن رو بگیرین ، به ترتیب سطح 1 تا 4 این مهارت ، 3 ، 4 ، 5 و 6 ثانیه هیروی دشمن Silence میشه ، در هر بار استفاده از این Magic فقط 90 تا مانا استفاده میکنه و Cooldown اون 15 ثانیه هستش . یک نکته دیگر اینکه از رنج 900 شما میتونین هیروی دشمن رو Silence کنید . یادتون باشه این مهارت فقط میتونه Skill های طرف مقابل رو خنثی کنه و اگه توی آیتم های خودش آیتمی مثل Dagon یا Hex یا چیزای دیگه ای رو داشته باشه میتونه از اونا استفاده کنه ، در ضمن این آیتم میتونه کسایی رو که نامرئی میشن رو هم خنثی کنه و اونا رو آشکار کنه ، مثل Sand King وقتی با Skill اش غیب میشه و به اصطلاح دود راه میندازه شما میتونین با این مهارت اونو ظاهر کنین و یه جورایی حالشو بگیرین . نکته آخر اینکه این Skill با کلید E بر روی کیبورد استفاده میشه . یادتون باشه استفاده از این مهارت هیرو احتیاج به رفلکس بسیار بالایی داره و اگه حتی 1 ثانیه هم دیر کنین شاید بعدش نابود بشین ، چون TRAXEX بسیار آسیپ پذیر هستش و در اثر Skill های هیروهای دیگه خیلی زود کشته میشه ، ولی اگه بتونین درست از این مهارتش استفاده کنین و به موقع اونو روی حریف بندازین میتونین درجا پودرش کنین . خلاصه اینکه اگه این هیرو این مهارت رو نداشت فقط به اتکش بند میشد که یه ضعف در اون محسوب میشد ، پس سعی کنین روی همه هیرو ها از این اسکیل استفاده کنید ، چون حتی میبینید که یه بش هم کار شما رو خراب می کنه .

SKILL 3 : Trueshot Aura


این اسکیل به صورت خودکار هستش و هر کس که تا رنج 900 در اطراف شما باشه به ترتیب سطح 1 تا 4 ، 7% ، 14% ، 21% و 27% به اتک هیروهای دوست شما اضافه میشه ، البته هیروهایی که رنجر هستن و همچنین unitهای رنجر . این اسکیل برای افزایش اتک خیلی لازمه ، من خودم همیشه این اسکیل رو اول برای این هیرو میگیرم ، مگر اینکه شرایط خاصی وجود داشته باشه ، مثلا در اون حمله های 3 نفره که براتون توضیح دادم شما مورد حمله قرار بگیرین ، در اون صورت گرفتن اسکیل Silence واجب تره .

SKILL 6 : Marksmanship



این اسکیل هیروی TRAXEX یک اسکیل خودکار منحصر به فرد برای این هیرو هستش که احتیاجی به مانا نداشته و به طور خودکار برای شما فعال است ، این هیرو به ترتیب از سطح 1 تا 3 به شما 15 ، 30 و 45 تا Agility و به دنبالش اتک میده که یک قدرت بی نظیر در این هیرو محسوب میشه .



اما میرسیم به قسمت جذاب و مهم آموزش هیرو یعنی چگونگی استفاده از اسکیل ها و گرفتن آیتم ها و همچنین مواجه شدن با هیرو ها :
طریقه اسکیل گیری همونطور که گفتم و همچنین توضیح کوچکی که در قسمت توضیح اسکیل ها دادم به جو بازی بستگی داره ، البته فقط در مورد اسکیل اول . ولی یک ترتیب اسکیل گیری برای این هیرو از خودم براتون میذارم که به نظر خودم یه راه مناسب هستش . طریقه اسکیل گیری از راست به چپ هستش :


و ......

البته گفتم اگه مقابلتون یه هیروی Intell بود سعی کنید اول یه Silence بگیرید تا بتویند باهاش کنار بیاین .
در مورد آیتم بندی برای این هیرو باید بگم که باز به جو بازی بستگی داره ، در مورد Boot باید بگم که فقط دو نوع برای این هیرو مناسبه :
و
Power treads یا همون پا چوبی خودمون یه بوت مناسب برای این هیرو هستش که اتک اسپید اونو بالا میبره ، ولی اگه دیدین هیروهای سرعتی جلوتون قرار دارن و یا هیروهای تانک به خوبی میتونن از دستتون فرار کن از بوت دومی یعنی Phase boots استفاده کنین ، مزیتی که این بوت داره اتک بیشتر نسبت به بوت قبلیه .
البته در شروع بازی میتونین به چند نحو بازی رو شروع کنین .
یا
ولی سعی کنین در اوایل بازی حتما دوتا از داشته باشین که خیلی کمکتون میکنه ، بعد از اینها بوت پاور رو ، روی حالت Agility قرار بدین .
بعد از این ها حتما یه ماسک ببندید ، مخصوصا وقتی هیروهای تانک یا اتکر جلوتون هستن میتونین با روشن کردن این ماسک و افزایش اتک اسپید و سرعت حرکتتون دشمنو نابود کنین ، بعدا در آخر بازی اونو به و سپس به تبدیلش کنین که آخر بازی 100 نفر هم جلوتون بودن کم نیارین . بعد از ماسک میتونین سراغ بستن برین که به اتک TRAXEX وحشتناک کمک میکنه ، بعضی ها برای این هیرو مانتا هم میرن ، ولی من اینو زیاد صلاح نمیدونم ، مگر اینکه هیروهای قوی جلوتون باشن و احتیاج به سرعت حرکت بالایی داشته باشین ، چون میتونین با استفاده از این آیتم 3تا بشین کمک خوبی بهتون میکنه ، ولی به نظر من یه آیتم اضافه هستش ....
بعضی ها هم قبل از بستن این دو آیتم میرن سراغ Lothar’s Edge یا همون . این آیتم بسیار مفیدی برای این هیرو هستش ، ولی مواقعی این آیتم رو برید که جلوتون هیروهای تانک قوی باشه و بتونین از دستشون در برین ، یکی از کاربردهای دیگه این هیرو اینه که در حین اتک دادن ممکنه که دشمن شما بتونه از دستتون فرار کنه و شما میتونین با روشن کردن این آیتم سرعت خود رو زیاد کرده و بهش برسین . ولی در کل آیتمی هست که به نظر من آخر بازی فروخته بشه بهتره و آیتم های قشنگ تری میشه واسش بست .
آیتم بعدی که برای این هیرو یک آیتم واجب الوجود هستش آیتم Butterfly یا هستش . سعی کنین هر آیتمی که میخواین برای TRAXEX برین اینو فراموش نکنین ، چون بدون این آیتم هیچ جونی نداره ، قدرت میس اتکی که این آیتم میده و همچنین اتک اسپید و قدرت اتکشو میبره بالا یه آیتم اصلی واسه این هیرو محسوب میشه ، پس فراموشش نکنید .
یادتون باشه هیچ وقت رو واسه این هیرو نرین ، چون اگه قصدتون Slow کردن حریف باشه خود هیرو مهارت اینو داره که با تیرهای یخی خودش سرعت هیرو رو بیاره پایین ،اونم به صورت مداوم ، اگه خواستین این آیتم رو برین به جاش همون مانتا رو برین خیلی بهتره . پس هیچ وقت پولتونو واسش خرج نکنین .
بعد از همه اینها اگه خیلی قوی شده بودین میتونین آیتم ماورایی Divine رو براش برین که دیگه هیچ کس حریفش نشه ، البته باید خیلی هواستون باشه که از دستتون نره و Kill ندین ، گفتم اگه حس کردین خیلی قوی شدین برین سراغ این . اگه هم نه و شک کردین خیلی اوضاتون خرابه برین سراغ آیتم پرقدرت Monkey تا بتونه حسابی شما رو قوی کنه .
در کل من 2 ترکیب بستن آیتم برای این هیرو رو براتون اوردم که به نظر خودم مناسب ترین روش هستش :
: برای داشتن سرعت بیشتر این آیتم ها عالیه .
: اگه بتونین با این آیتم ها خوب با هیرو بازی کنین هیچ کس جلودارتون نیست . ولی باید خوب باهاش بازی کنین .
خوب اینم از آیتم های هیرو . حالا میریم سراغ هیروهای دوست و دشمن هیرو .
در این مورد باید بگه که همه هیروهای بازی خیلی میتونن به TRAXEX کمک کنند ، چون این هیرو فقط به اتکش بند هستش و حتی یک بش کوچولو هم خیلی میتونه کمکش کنه . حالا من اینجا چند تا هیرو که به بهترین نحو میتونن بهش کمک کنن رو بهتون میگم :

: به خاطر قدرت Slow کردن و اتک خوبی که داره میتونه یه دستیار خوب واسه TRAXEX محسوب بشه .
: این هم با اتک بالا و Slow کردن حریف با هر اتکش میتونه خوب کمکش کنه .
: این هم به همون علت خاصیت بالا .
: فقط کافیه از مجیک 1 خودش استفاده کنه ، بعد دیگه تقریبا دشمن پودر میشه
: فقط کافیه رو دشمن 6 کنه ، دیگه بعد بقیش با TRAXEX
گفتم تقریبا همه هیرو ها میتونن به TRAXEX کمک کنند ولی اینها قشنگترین ها بدون .
اما هیروهایی که TRAXEX رو بد اذیت می کنن :
: به خاطر میس اتک بالایی داره اگه بذارین شاخ بشه جلوش نمیتونین حتی اتک هم بدین .
: به خاطر اسکیل 6 هیرو هستش که در این صورت شما نمیبینیدش و بد شما رو اتک میده ، ولی اگه آخر بازی باشه میتونین حالشو بگیرین .
: نباید بذارین شاخ بشه وگرنه با چند اتک پودرتون میکنه .
: به خاطر میس اتک و اتک بالای خودش میتونه بد شما رو اذیت کنه .
: اگه به موقع نتونین Slience اش کنید با اسکیل 6 خودش میتونه شما رو بکشه .
و هیروهای دیگر .
یادتون باشه همه اینها بستگی به بازی خودتون داره ، اگه بتونین عالی بازی کنین هیچ کس جلودارتون نیست .
امیدوارم خوشتون اومده باشه .